Van Te Anau naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Wanaka

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Cor

24 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vanmorgen miezerde het en nadat we het bed weer hadden opgevouwen ,snel even ontbijt achteruit gehaald en binnen opgegeten. Toen het bijna droog was de stoelen weer goed gedraaid en daarna alles op zijn plek gelegd. We gaan eerst naar Te Anau om eens lekker te douchen en koffie te drinken. Daarna rijden we naar Queenstown en kijken daar wat rond. We eten bij Siam Thai en drinken daarna voor de wifi koffie bij Starbucks. Cor heeft een camping gevonden tussen Queensttown en Wanaka, waar we willen overnachten. Dit gaat echter niet gebeuren want ik stuur hem de verkeerde weg naar Wanaka op. Het is cardronavalley highway, de hoogste geasfalteerde weg in heel Nieuw Zeeland. We beginnen met 6 haarspeldbochten naar boven en hebben dan een schitterend uitzicht. De weg gaat met vele bochten omhoog en naar beneden tussen de bergen en over bergen met fraai uitzicht,we komen ook nog langs het stadje Cardrona, vroeger een mijnwerkersstadje. Zodanig heeft het maar tien jaar dienst gedaan en daarna is het 50 jaar uitgestorven geweest en daarna weer open gegaan met zijn eigen nieuw aangelegde weg. We komen in Wanaka en gaan dan op zoek naar een camping. We staan vannacht in boundary creek reserve aan het meer van Wanaka zo’n 50 km voorbij Wanaka.
Daar maken we ook kennis met een stel Amerikanen die vooral voor de survival komen en in een klein tentje slapen. Een stel andere Amerikanen uit Californië zijn twee weken op rondreis. De jongen was al eerder voor zijn werk hier geweest en nu is hij samen met zijn vrouw hier. Hij had vorige maand hier ook kunnen zijn voor zijn werk maar, helaas de Amerikaanse overheid heeft een shut-down en hij werk voor de overheid, dus geen reisje naar Nieuw Zeeland.
Het is hier mooi aan het meer maar wel winderig. We hebben een plekje gezocht achter een grote boom, zodat we lekker in de luwte staan en kunnen genieten van het mooie uitzicht.