Puzzelen en wandelen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Puzzelen en wandelen - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Puzzelen en wandelen

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Cor

25 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vanmorgen naar Wanaka voor puzzling world. We zijn eerst de vijf verschillende kamers gaan bekijken. Eerst kwamen we langs een stel hologrammen erg leuk.daarna kwamen we in een ruimte waar de vloer een hoek maakte van 20 graden met het horizontale vlak. ,daar was ook een biljart wat heel raar liep hier ging de bal naar boven Heel erg raar je kon op een stoel gaan zitten en voor je gevoel ging je naar boven(je ging gewoon heel langzaam iets naar beneden). We zagen ook nog water dat omhoog liep en spiegels die alles vertekenden.
Daarna kwamen we in een zaal met allerlei bekende figuren -Vincent v Gogh, moeder Theresa, Beethoven, Einstein, Nelson Mandela , Churchill en Lincoln - die je methanol ogen volgden.
De vierde kamer was er een met allerlei gezichtsbedrog en tenslotte waren er nog allemaal dingen die met gespiegelde letters tot uitdrukking gebracht werden. We liepen langs nog een paar hologrammen naar de uitgang.
Tijd voor koffie en ondertussen allerlei spelletjes/puzzeltjes die op de tafels lagen proberen te maken.
Daarna zijn we in een doolhof op zoek gegaan naar de vier torens en daarna de uitgang en dat lukte zowaar net binnen een uur.
Even bijkomen van al dit breinwerk met fish and Chips .
Hierna gaan we aan de overkant van puzzling world een wandeltocht maken van 4,5 km.Volgens het bord duurt deze ongeveer 1,5 uur.we gaan via smalle paadjes snel omhoog naar de top van de Mount Iron van 540m hoog. Ik vond het af en toe best wel eng en moest niet opzij kijken. Halverwege naar boven stond een bankje en hier had je een mooi inzicht over Wanaka. We klimmen weer verder en op het hoogtepunt hebben we uitzicht naar alle kanten. Heel erg mooi. Daarna moesten we via de andere kant van de berg weer naar beneden, vele haarspeldbochten en zelfs een stukje met een trap zo steil was het. Het laatste stukje ging gelukkig wat geleidelijker en na 1 uur en 45min waren we weer bij de auto terug. Gelukkig was het weer erg goed en waren de paadjes goed droog.
Daarna zijn we naar de camping van gisteren gereden en nu konden we eerst lekker in het zonnetje zitten en wat drinken en daarna brood eten. Nog een klein rondje om en staan praten met een Nederlands stel die in Auckland zijn begonnen en de auto in christchurch inleveren.