Van westport naar Nelson - Reisverslag uit Fairdown, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Van westport naar Nelson - Reisverslag uit Fairdown, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Van westport naar Nelson

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

02 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Fairdown

Na ons ontbijt vertrokken we naar Westport voor de Gypsy fair. Heel authentiek met echte zigeuners en leuke kraampjes. Ook voor de kinderen was er veel te doen. Een man vertelde dat het een druk weekend was, want er waren ook paardenraces en viswedstrijden. Dus een drukke boel daar. We hebben nog een tijdje met 4 Nieuw Zeelanders staan praten, die vonden het machtig interessant dat wij hun land zo mooi vonden. Zij kwamen van het noorder eiland en waren op vakantie in het zuiden.
Vanuit Westport gingen we, na een tankstop, via een mooie kronkelige weg richting Nelson. Mooie vergezichten en steile hellingen brachten ons bij de koffiestop in Murchison. Daar hadden we weer WiFi en dus probeerden we daar de boot te regelen voor de overtocht maandag. Dat bleek even lastiger dan gedacht, maar een uurtje later was de uiteindelijke mail naar Spaceships om het te boeken. Na de koffie met lekkers gingen we op weg weer naar Nelson. Veel langzaam verkeer op de weg, die niet snapten dat je de mensen ook kunt laten passeren. Op Hope Saddle nog een stop gemaakt voor de foto’s en toen begonnen de magen toch echt te knorren en stopten we in Kohatu bij het Flat-Rock-café voor de late lunch. Prima gegeten daar. Een aanrader. Vanaf dat punt begonnen ook de druivenvelden. Deze waren gedeeltelijk afgedekt met netten. Veel borden met uitnodigingen om te komen proeven, maar ja, je bent met de auto en er geldt een zero tollerance beleid.
Daarna ging het weer verder langs de Tasman baai naar het centrum van Nelson. Daar hebben we de binnenstad bekeken en zijn vrij snel doorgegaan naar onze camping net buiten Nelson. De Maitai Valley Motor camp is een vrij grote camping maar mooi ingedeeld. We hebben een mooie plek, goede douches en een schone keuken. Morgen verder naar Blenheim.