Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

17 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na het ontbijt komt het gezin uit Dunedin nog even langs om de foto van het centraal station van Amsterdam te laten zien. Het is in het licht gezet met de vlag van Nieuw Zeeland. Zij vinden dit een heel sympathiek gebaar van Nederland en we praten nog even verder over de gebeurtenissen. Daarna gaan we naar de bushalte voor de Metro naar de binnenstad. De bussen en de treinen heten hier allen Metro. Na een ritje van 30 minuten zijn we bij het eindpunt van de lijn bij de haven. Het weer is erg bewolkt dus we besluiten nog niet naar de SkyTower te gaan. Eerst maar eens koffie met iets erbij (en WiFi) van de Starbucks. Daarna maken we een lange wandeling langs de haven en bekijken de bedrijvigheid daar. Er ligt een groot cruiseschip voor de rede en de vele veerdiensten varen ook af en aan. Vanaf de kop van de pieren heb je een mooi zicht op het havenfront. De lunch gebruiken we in een klein straatje en daarna op naar de Sky Tower want het is ondertussen onbewolkt geworden. Hier hebben voor het wEerst tassen controle voor we het gebouw in mogen, Bij de Sky Tower kunnen we wel onze 60-plus voor het eerst korting krijgen en zo wordt het een leuk uitje. Bovenin heb je een prachtig uitzicht over de stad en de omliggende bergen. Werkelijk fantastisch. In een wip ben je de 51 verdiepingen hoog en je kunt in de lift helemaal naar beneden kijken door de glazen bodem. Op de uitkijkpunt zijn er verschillende gedeelten van de bodem van glas gemaakt, zodat je ongehinderd naar beneden kunt kijken. Ook het verre uitzicht is adembenemend. Van nog een paar etage’s hoger zie je de bungy-jumpers naar beneden komen en vlak voor je naar beneden zeilen. Ook leuk om naar te kijken, maar doen... toch maar even niet.
Het begint al later in de middag te worden en we besluiten terug naar de camping te gaan. We doen alvast een aantal voorbereidingen voor morgen, want dat is onze laatste dag hier.