Coromandel-Rapaura watergarden-Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Coromandel-Rapaura watergarden-Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Coromandel-Rapaura watergarden-Hamilton

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Cor

15 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Ook vanmorgen genieten we tijdens het ontbijt van het prachtige uitzicht over de Hauraki Gulf.
Half tien vertrekken we naar de richting Creek Railway, een tien minuten hier vandaan.
We kunnen mee met het treintje van 10.15. Deze smalspoorlijn neemt ons mee in speciaal hiervoor ontworpen wagonnetjes door inheemse bossen naar een soort uitkijkpunt wat ze de Eiffeltoren genoemd hebben. De weg naar boven gaat over wat bruggetjes en door kleinen tunneltjes, heen tot een punt, de wissels gaan om en terug verder omhoog. Boven hebben we een mooi uitzicht over de omgeving. Daarna gaan we dezelfde weg weer terug naar beneden alles bij elkaar duurt dik een uur.
Daarna drinken we koffie in Coromandel en bij de i-site vragen we naar wandelingen op weg naar Thames, ze kan ons er slechts 1 geven en daar gaan we dan ook heen. Op de weg zijn ze met werkzaamheden bezig en we staan een kwartiertje stil, we slaan af bij Tapu en daar zijn ze ook op de weg bezig, deze man met het stopbord komt een praatje maken en zegt dat we de meter wel even kunnen afzetten want het gaat wel even duren. Hij maakt gezellig een praatje en voor een enkele foto mogen we ook de auto wel even uit. 7 minuten later kunnen we weer verder. Even later zijn we bij Rapaura Watergardens.
Het is ondertussen al half 2 en we gaan eerst een hapje eten. Ieder een halve pizza met salade, erg lekker. Hierna gaan we het park in. Naar links is een mooi park aangelegd met vele waterpartijen, veel bloemen en planten en natuurlijk ook een kleine kauriboom. Naar rechts loopt een wandelpad naar een waterval. We komen een paar keer over bruggetjes waar je maximaal met 10 personen op mag staan. Na een uur zijn we weer bij de auto terug
We rijden verder naar Thames voor de pak n Save en om te tanken. We rijden via Morrisville en Eureka (waar we Eureka-school, Eureka-hall en Eureka-gulf en een paar huizen zien) naar Narrows parc camp waar we helaas niet terecht kunnen en dus door gaan naar Hamilton holliday parc. Om kwart voor zeven zijn we er en gelukkig kunnen we er wel terecht. We horen hier van de aanslag om half 2 in Christchurch bij twee moskeeen.
We praten even met een meneer uit Australië, geboren Amsterdammer die op zijn 9e naar Australië is verhuisd. Ook met onze buurdames uit Oostenrijk . Zij hebben nog een tip om morgen te doen. Om half 8 eten we en horen ondertussen nog meer over Christchurch.