Van Opoutere naar Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Van Opoutere naar Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Van Opoutere naar Coromandel

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

14 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Na het ontwakende onze mooie campingplek en het ontbijt besluiten we terug te rijden naar Waihi voor de koffie en informatie over een wandeling die we gisteren gezien hebben. Zowel de koffie als de informatie waren prima. De wandeling betreft de Goldfields Railway. We hebben een stuk gelopen van de Karangahake Gorge Historic Walkway. Dwars door een oude gouderts verwerkingsfabriek die tegen de berg was opgebouwd. Over het spoor van de ertskarren en door de tunnels naar de Owharoa Falls. In de tunnels van de Victoria Battery had je wel je zaklamp nodig, want het was er aardedonker. Mooi uitzicht op de waterval en mooie foto’s gemaakt. Na de wandeling gaan we richting Thames om de lunch te gebruiken en daarna vervolgen we onze reis door de Coromandel. We volgen de highway 25 en maken de volledige ronde en maken nog een stop in Tairua om in de haven nog even te lopen. Highway 25 voert ons door prachtige natuur en vele haarspeldbochten. We zoeken een camping in de buurt van Coromandel en komen bij Long Bay Motor Camp uit. Prachtig gelegen aan een mooi wit strand en we genieten van een prachtige zonsondergang in het westen. Het lijkt hier overigens veel op camping Bakkum. Veel mensen uit de directe omgeving hebben hier een sta plaats en komen om te vissen op zee.