Lake Ohau - Lake Pukaki - Lake Tekapo - camping Ra - Reisverslag uit Windwhistle, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Lake Ohau - Lake Pukaki - Lake Tekapo - camping Ra - Reisverslag uit Windwhistle, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Lake Ohau - Lake Pukaki - Lake Tekapo - camping Ra

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Cor

27 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Windwhistle

Vanmorgen bij het wakker worden waait het heel hard er staan schuimkoppen op Lake Middleton. Na het ontbijt rijden we weg bij de landtong tussen Lake Middleton en Lake Ohau. Na 5 minuten stoppen we al vanwege het schitterende uitzicht over het Lake Ohau, het water is turquoois en aan de randen donker blauw en er staan grote schuimkoppen op. Aan de overkant regent het en er is een grote regenboog te zien. We rijden verdelen stoppen bij tienen bij Lake Pukaki bij uitzichtpunt Kettlehole Het is hier heel druk met mensen die net als wij van het uitzicht genieten. Het is nog steeds stormachtig en af en toe komen er hele zandstormen voorbij. Het water is als de zon er even opschrijft nog lichter turquoois dan van het vorige meer. We praten even met een paar Amerikanen die 3 weken in deze regio verblijven. Gisteren hebben ze nog gefietst, maar vandaag zagen ze dit niet zitten.
Kwart voor 11 zijn we bij Lake Tekapo, het miezert dus gaan we eerst koffie drinken, daarna lopen we een klein stukje langs het meer. Er hangen donkere wolken boven het meer en de bergen. We wilden eigenlijk naar het observatorium lopen,dit wordt ons afgeraden ivm harde wind en verwachte regen.
We rijden verder naar Geraldine, onderweg zijn we nog een keer gestopt. De bergen worden minder en er komen steeds meer bomen en het wordt zelfs hier en daar een bos. In Geraldine eten we bij The Running Duck een hamburger, doen we boodschappen en bezoeken de St Andrew’s Church. Dit leuke kleine kerkje heeft mooie gebrandschilderde ramen.
Na ons vertrek daar wordt het landschap steeds “hollandser” , het is vrij vlak en vele weilanden met koeien erin. We rijden de Inland scenische route 72. We tanken in Mayfield, komen een aantal keren over een onze lange bridge. Een 500 m voordat we onze bestemming bereikt hebben stoppen we om van het uitzicht over de Rakaia rivier te genieten. We zien ook een hele mooie brug. Daarna gaan we nog even steil naar beneden en zijn dan bij de camping Rakaia Gorge Camping ground. Het is half 5 en zo vroeg zijn we nog nergens geweest. We lopen een klein rondje over de camping en dan begint het weer te miezeren. Als we de stoelen gedraaid hebben en net even buiten willen gaan zitten begint het echt te regenen, we gaan in de auto zitten en ik schrijf maar wast wat we gedaan hebben vandaag.