Wellington - Woodville - Reisverslag uit Ashhurst, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Wellington - Woodville - Reisverslag uit Ashhurst, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Wellington - Woodville

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

06 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Ashhurst

Na het ontbijt en een uitgebreide douche zijn we met de trein vertrokken naar Wellington. Mooie metro verbinding in 20 minuten waren we in het centrum.
Ons eerste bezoek was het Te Papa museum waar we vooral de 4e verdieping hebben bezocht met de geschiedenis en cultuur van de Maori. Een boeiende en diverse tentoonstelling die heel erg mooi ingericht was. Ons is in ieder geval duidelijk geworden hoe de Europeanen huisgehouden hebben in dit deel van de wereld en hoe de Maori reeds in de eerste Wereldoorlog deelnamen aan de gevechtshandelingen.
Daarna in een klein tentje koffie met bananencake genuttigd en gingen we door naar de Cable Car om ons naar boven te laten vervoeren. De tunneltjes waar de tram doorging waren verlicht met ledsnoeren wat een leuk effect gaf. Boven gekomen gingen we op zoek naar het observatorium. Bij de ingang daarvan stond een bord dat het dinsdag en woensdag gesloten was. Dus weer geen observatorium. Lekker in het park gewandeld en het museum bezocht van de oude trams. Daarna weer naar beneden en opzoek naar een lunchplek. Bij een Indiër hebben we lekker geluncht. Daarna nog even het winkelbestand van Wellington bekeken en om drie uur de trein terug gepakt naar Porirua.
Vandaar met de auto op weg naar Dannevirke. Dat ging echt niet zo voorspoedig. veel regen en een grote file na 2 kilometer, vanwege een ongeluk, en een wegomlegging wegens asfalteringswerkzaamheden. Wel een hele mooie omleiding door een windmolenpark en haarspeldbochten de bergen op en af. In Woodville vinden we het genoeg voor vandaag. We zoeken een camping en lopen naar de plaatselijke benzinepomp voor de registratie en de sleutel van de douche/toilet. Allemaal keurig verzorgt en we staan mooi op een veldje onder een boom.
Annelies had van gisteren nog een doggybag met restanten mee die we lekker opgebakken hebben en zo was het avondmaal ook weer geregeld.
Na het eten een planning gemaakt voor de komende dagen en de rust opgezocht.