Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Cor

05 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen na een heerlijke gratis douche en vervolgens een lekker ontbijt gaan we even voor half 10 met de auto naar Wellington-Miramar.
Het is heel druk op de weg en we zijn zo’n dikke driekwartier later bij de Weta Cave studios. Overal staat het al vol met autos en we kunnen een eind verder en hoger op parkeren.
We lopen naar de studio’s en kunnen over ruim een half uur mee met de tour van 11 uur. Helaas mogen we in het grootste gedeelte niet fotograferen. In de verschillende ruimten zien we allerlei attributen van voornamelijk lords of the ring. Bijvoorbeeld hoe ze van vele zwaarden 2 exemplaren hebben gemaakt; één van staal en de andere van Aluminium, de ene heel zwaar maar mooi voor de close-ups en de andere veel lichter voor de acteurs om bij zich te hebben.
Ook hebben we gezien hoe een helm van niets tot een helm wordt, voor ieder volk dezelfde helm met het binnen gedeelte aangepast aan de acteur. In de voor laatste ruimte mocht je aan een aantal dingen voelen. In de laatste ruimte mocht je zelfs foto’s nemen. Hier legde Warren Beaton uit hoe ze een figuur van aluminiumfolie en een soort kleiachtig iets een sculptuur maken. Van de stof die zij gebruikten is de sculptuur na zo’n 3 dagen hard genoeg om het buiten te gebruiken .
Daarna gingen we met een veel kleinere groep in een busje naar de Thunderbirds studio. We zien eerst de oude poppen en Thunderbirds en daarna de moderne versie hiervan. Ook zien we het beroemde eiland met zijn zwembad en palmen. Cor mag Thunderbird 2 van uit de grot laten starten. Op een tafeltje bij het zwembad liggen de boeken van Tolkien. Ook zien we het paleis van lady Penelope met bij de oprijlaan op de poortingang beelden van haar hondjes. In bijna iedere aflevering van de nieuwe serie is het bovendeel van een citruspers te zien als prop.
Daarna gaan we koffie drinken en wat eten. We krijgen dan van Karin bericht dat ze om 2 uur vrij is en waar we zullen afspreken. We doen dit bij haar thuis. Ze woont in de buitenwijk Woodridge. Om half drie zijn we bij haar thuis, ze wonen hoog en als je buiten staat heb je een schitterend uitzicht . We drinken wat en praten gezellig. Als hun zoon Peter(15 jaar oud) uit school komt gaan we met de hond een stukje lopen, Karin en ik gaan een klein rondje om en Cor en Peter maken een veel grotere lus naar een kleine mooie waterval. Als Rodney de man van Karin uit zijn werk komt gaan we met elkaar uit eten. Eerst nemen ze ons nog mee naar een park om honden uit te laten, maar met een schitterend uitzicht op de baai die wij gisteren zijn binnengevaren. En even verderop kunnen we duidelijk zien waar we vanmorgen waren. Heel vroeger is de wijk Miramar een eilandje geweest en na een aardbeving is de grond daar omhoog gekomen zodat dit gedeelte nu aan het vaste land zit. Tussen deze wijk en de rest van Wellington ligt het vliegveld.
Hierna eten we uitstekend in 1841 een soort pub waar zij wel vaker gaan eten.
Na het eten nemen we afscheid en gaan wij naar de camping terug in Porirua en zij gaan naar huis.