Op naar Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu Op naar Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Cor Duinmaijer - WaarBenJij.nu

Op naar Te Anau

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Cor

22 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vannacht wakker geworden van de regen en de ramen moeten dicht, want het regent in. Smorgens is het gelukkig weer droog. Na het ontbijt,wat we in de auto eten, vertrekken we. Vanmorgen al na tien minuten de eerste stop bij Florence Hill stop, hier op deze heuvel hebben we een mooi uitzicht op een helemaal leeg strand en de oceaan en ook op de bergen met zijn donkere dennen. Een waar kleurenscala. Daarna rijden we door de velden en bergen met vele duizenden schapen. De meesten zijn al geschoren, maar soms kom je ineens een wei vol ongeschoren tegen.
Rond het middaguur zijn we in Invercargill helemaal in het zuiden. We doen eerst boodschappen bij de Pack’n Save en daarna tanken we er ook met 6 cent per liter korting.We brengen een bezoek aan de plaatselijke openbare toiletten, hier klinkt een gezellig muziekje. Ook de wc is soms zo maar een belevenis opzich.
Daarna lopen we even door het stadje en eten we pizza. Dan gaan we naar de Starbucks voor koffie en internet
Hierna gaan we weer veder naar Te Anau onderweg krijgen we wat spetters, maar het zet gelukkigniet door. We willen graag een foto van de schapen maken, maar als we ergens kunnen staan langs de snelweg is er geen schaap te zien.
In Te Anau hebben we voor morgen een milford sound cruise om 1 uur geboekt
Om 18.15 zijn we bij camping Henry Creek en eten we brood.